foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Jesteśmy szkołą bezpieczną i przyjazną. Szanujemy się wzajemnie i wspieramy. Rozwijamy aktywne i odpowiedzialne postawy uczestniczenia w życiu społecznym. Wychowujemy naszą młodzież w przekonaniu, że najważniejszymi wartościami są dobro, szacunek i tolerancja. Staramy się, aby nasi uczniowie wyrośli na prawych, uczciwych i mądrych ludzi.

Szkoła Podstawowa w Głusku

z siedzibą w Nowych Grochalach

 
Procedury dotyczące funkcjonowania Szkoły Podstawowej w Głusku z siedzibą w Nowych Grochalach pracującej w trybie pełnym stacjonarnym od 01 września 2021 r.
(Wytyczne MEiN, MZ, GIS)
 
Ogólne zasady dla szkoły
Rekomenduje się szczepienia dla pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych oraz uczniów w określonych grupach wiekowych.
Bezwzględne przestrzeganie dystansu, dezynfekcji, higieny mycia rąk, zakrywania ust i nosa w przestrzeniach wspólnych.
Wietrzenie sal, korytarz w trakcie zajęć oraz przerw.
 
1. Do szkoły uczęszczają wyłącznie dzieci zdrowe, bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych.
2. Do szkoły nie uczęszczają dzieci, których domownicy przebywają w kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych.
3. Rodzice/prawni opiekunowie mają obowiązek zaopatrzyć dziecko w maseczki do zastosowania w przestrzeni wspólnej.
4. Rekomenduje się ograniczenie korzystania z transportu publicznego na rzecz pojazdów prywatnych, przemieszczania się pieszo, rowerem, hulajnogą.
5. Uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez jednego z rodziców/prawnych opiekunów bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych, oraz gdy nie został nałożony na nich obowiązek kwarantanny lub izolacji domowej.
6. Rodzice/prawni opiekunowie przyprowadzający i odbierający dzieci ze szkoły muszą zachować dystans minimum 1,5 metra między osobami przebywającymi przed wejściem do szkoły.
7. Rodzice/prawni opiekunowie odprowadzają ucznia wyłącznie do drzwi wejściowych. Dzieci z klas 0-4 będą odprowadzane do szatni przez wychowawców (2 tygodnie września).
8. Po wejściu do budynku szkoły uczniowie obowiązkowo dezynfekują dłonie. Rekomenduje się częste mycie rąk wodą z mydłem.
9. Chcąc uniknąć tłoku w szatni uczniowie klasy VIIA i VIIB wchodzą wejściem głównym i mają przygotowane siedziska oraz wieszaki na korytarzu przy sali gimnastycznej.
10. W celu rozładowania tłoku w szatni, bardzo prosimy, w miarę możliwości, aby uczniowie niedojeżdżający autobusem szkolnym przychodzili do szkoły w niżej wymienionym czasie:
- klasa I SP o godz. 8.00 - 8.10;
- klasa II SP o godz. 8.10 - 8.20;
- klasa III SP o godz. 8.20 - 8.30;
- klasy IV i V o godz. 8.00 - 8.10;
- klasa VIIA i VIIB o godz. 8:10-8:20;
- klasa VIII o godz. 8.20 - 8.30.
11. Uczniowie mają bezwzględny obowiązek stosować się do zaleceń wychowawcy, który wskazuje miejsca w szatni. Uczniowie nie mogą zmieniać miejsc w szatni. Każdemu uczniowi przysługuje wydzielone miejsce.
12. Każda klasa została przypisana do danej sali lekcyjnej. To nauczyciele przechodzą z klasy do klasy. Przydział sal dla poszczególnych klas:
- I klasa - sala 35;
- II klasa - sala 36;
- III klasa - sala 34;
- IV klasa - sala 42;
- V klasa - sala 43;
- VI - sala 48;
- VII A - sala 4;
- VII B- sala 3;
- VIII - sala 44.
Wyłącznie zajęcia informatyczne odbywają się w sali komputerowej.
13. Przerwy międzylekcyjne uczniowie spędzają w wyznaczonych, wskazanych przez wychowawcę i nauczycieli dyżurujących miejscach na korytarzach szkolnych. Jeśli będą sprzyjające warunki pogodowe, to uczniowie rotacyjnie będą spędzać przerwy na świeżym powietrzu, przed budynkiem szkoły (w różnych jego częściach).
14. Zakazane jest wymienianie się przyborami oraz częstowanie jedzeniem i piciem. To rodzic odpowiada za to, by wyposażyć swoje dziecko w niezbędne przybory szkolne. Dlatego bardzo prosimy o regularne sprawdzanie plecaków szkolnych. Uczniowie mają możliwość pozostawienia podręczników i przyborów szkolnych w salach lekcyjnych.
15. Dzieci nie mogą przynosić do szkoły zbędnych zabawek, maskotek i innych gadżetów. Ograniczenie to nie dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w szczególności z niepełnosprawnościami. W takich przypadkach rodzice/opiekunowie prawni powinni zadbać o regularne czyszczenie (pranie lub dezynfekcję) zabawek, rzeczy.
16. Rodzice/prawni opiekunowie odbierający dziecko ze świetlicy, używając dzwonka przed szkołą, informują pracownika obsługi o chęci odbioru dziecka. Czekają przed wejściem do szkoły, aż pracownik odprowadzi ucznia.
17. Preferowanym rodzajem kontaktu rodzica z nauczycielem i dyrektorem szkoły jest dziennik elektroniczny lub telefon do sekretariatu szkoły. Jeśli zachodzi konieczność bezpośredniego kontaktu z nauczycielem, rodzic ma obowiązek umówić się na określoną godzinę. Wchodząc do szkoły, obowiązkowo musi mieć zakryty nos i usta, zdezynfekować ręce oraz wpisać się do Księgi ewidencji wejść i wyjść.
18. Jeżeli pracownik szkoły zaobserwuje u ucznia objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych, w tym w szczególności gorączkę, kaszel, ma obowiązek odizolować dziecko w przygotowanej izolatce (sala 49). Dokonuje pomiaru temperatury ciała i informuje rodziców, którzy zobowiązani są do jak najszybszego odbioru ucznia ze szkoły.
19. Uczniowie w przestrzeniach zamkniętych (szatnie, korytarze, łazienki) mają obowiązek zakrywania ust i nosa. W tym celu używają maseczek.
20. Zobowiązuje się rodziców/prawnych opiekunów do przeprowadzenia rozmów z dziećmi na temat zasad reżimu sanitarnego w czasach pandemii. Szczególnie należy zwrócić uwagę na częste mycie rąk wodą z mydłem, zachowanie dystansu społecznego, ochrona podczas kichania i kaszlu, unikanie dotykania oczu, nosa i ust, przestrzeganie zasad higieny i stosowanie się do poleceń nauczycieli dyżurujących, wychowawców
i pracowników szkoły.
21. Biblioteka szkolna oraz świetlica działają według oddzielnych regulaminów.
22. Stołówka szkolna będzie wydawała zupy w dwóch turach wiekowych (klasy 0-3, klasy 4-8).
 
Bardzo prosimy o przestrzeganie wyżej wymienionych zasad w celu uniknięcia niebezpieczeństwa związanego z COVID-19.
 
Dyrektor Szkoły
Irmina Tokarska-Iwaniuk
 

2024 Copyright Zespół Szkół w Głusku Rights Reserved